2008-07-17

Som publik betraktat

Jag har varit och sett tre standupkvällar på rad nu i veckan utan att själv stå på scen. I tisdags var jag på MACK och skötte en del av markarbetet. Där var Lasse Karlsson och Hasse Brontén och förgyllde kvällen. Väldigt bra kväll, extra kul var det att se Niklas Larsson, honom har jag inte sett på länge. Sen gjorde också Per-Olof Fahlborg ett helt fantastiskt gig! Han har verkligen höjt sig rejält.

Honom fick jag också se kvällen efter, på Dockan Comedy. Han gjorde väldigt bra ifrån sig även där. Den här kvällen fick publiken tyvärr sitta en bit från scenen vilket nog var lite olyckligt, men det blev ändå rätt ok. En kvinna vid namn Birgitta Lowén gjorde sin debut, och det var en stark sådan. Henne får ni se mer av, var så säker!

Sen ikväll tittade vi in en snabbis på Far i Hatten. Vi missade nästan hela första akten, men kom mitt under Anders "Ankan" Johanssons act där han charmade publiken totalt. Efter paus såg vi Nils Lind med sitt blädderblock, ett udda och kul inslag. Fick också chansen att se Christopher Linell med sina utpräglade act-outs, och sist men inte minst Kristoffer Appelquist som hade fått äran att toppa hela kvällen. Det var lite kyligt i luften, men publiken var varm och han gjorde precis vad han skulle.

Nu tänker jag ta nog lite standup-paus några dagar :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan för första gången i mitt liv tänka mig att betala för att se stand-up. Då vill jag se dig.

Önskar dig en fin sommar, med stand-up och annat som du tycker är kul. :)

Åsa, http://zyrenna.webblogg.se/

Elin sa...

Tack så mycket, vad glad jag blir :-)
Jag önskar dig en härlig sommar också! Ha det gott och än en gång stort och hjärtinnerligt tack!