2007-05-08

Giga ikväll...

Det ska bli skoj att giga ikväll, ska köra konferencier på Slagthuset, det brukar alltid vara kul! Särskilt sen ägaren av Slagthuset, Claes Schmidt, började med standup själv som Sara Lund så är förutsättningarna på den scenen helt underbara. Innan var det också bra, men inte så här bra. Då var det ätande publik och långbord i oräkneliga rader. Nu är tajt, tajt möblerat med bänkar framför scenen utan bord och som extra bonus oftast hur mycket folk som helst. Ska bli kul att se Thomas Petersson, det var ett tag sen sist. Och så kör Teresa Tönisberg, jag gillar hennes lugna stil!

...några timmar senare...
Vilken kväll!!! Det var en helt enormt skön kväll på Slagthuset ikväll! Jag skötte mig intill perfektion och fick en rejäl skjuts av adrenalin och inspiration. Det var ett tag sen jag mådde så här gott efter ett gig, oj oj oj... Det är därför jag gör standup!! Ska bara komma ihåg det sen när jag gör ett firmagig på lunchtid för några farbröder i kostym som på arbetstid skrattade senast 1997, på våren, när den där sekreteraren tappade alla kaffekopparna i golvet så de kunde plocka flisor på flera våningar, jo, då skrattades det minsann för flera år framöver...
Jag lyckades vara ännu mer rörlig på scen ikväll, något jag jobbar på nu. Kände mig väldigt lugn och avslappnad också vilket avspeglade sig i publikkontakten, det högg direkt. När jag påat Teresa och precis gick av scen var det en kvinna i publiken som hejdade mig och gav mig beröm, det får man väl anse som gott betyg när man "bara" är konferencier...Det var bra med folk på Slagtis, Teresa var jättebra och Thomas var enastående! Och han hade hur mycket nytt som helst, det är han makalös på. Han kör ca 55 minuter och jag hade hört kanske 25 av dem. Sen i november?! Det är respekt...

Inga kommentarer: