2007-05-13

Storstädning

Jag har städat lite bland alla tusen kollegieblock med standup-idéer jag har sparat från starten. Mycket dravel som sig bör, men jag hittade också en del guldkorn som kan vara väl värt att ta vara på. Det är kul att se hur ett ofullständigt skämt jag skrev för fyra år sen kan bli ett riktigt bra skämt idag, för att jag nu har bättre verktyg att bearbeta texten med. Men det kan ju vara så nu också, att man har en rolig idé som man inte lyckas förmedla. Då är det bara att fortsätta vända och vrida tills man får rätt vinkel...
Så jag ska sätta mig ner lite med mina nygamla idéer och vrida och vända lite! Och så ska jag förbereda mig inför humorfestivalen i slutet av månaden, Comedy Zone. Har suttit med Ulrika Bååth och skrivit ett antal sketcher som måste renskrivas och helst hinna repas in också.

Inga kommentarer: