2007-05-06

Ångestgig

Skulle vara konferencier på någon sorts gala, men hade missat det i almanackan. Bara det är ju upplagt för magsår. Men jag kom dit i tid i alla fall, inte så förberedd dock. Så, bland det första som händer på plats var att jag och arrangören blir rejält osams om vilket gage vi hade bestämt. Mysigt! Men jag gillar läget, förbereder mig så gott jag kan med ganska små medel och genomför alltihop med glans trots dåligt humör och dåligt betalt. De var nöjda efteråt i alla fall, särskilt med med min musiksketch om vad olika musikstilar utstrålar. Som jag kom på typ fem minuter innan... Men det var en väldigt påfrestande historia, och jag undrade i mitt stilla sinne hur jag lyckats missa datumet, så många gig har jag inte just nu.

Då kom svaret: Jag vaknade och kände mig helt plötsligt väldigt glad över att alltihop bara var en dröm...

Inga kommentarer: