2007-05-01

Summering av våren

Det har varit en rätt okej vår jobbmässigt. Inte lika mycket klubbjobb i Stockholm som förra säsongen, men då var det å andra sidan så att jag trodde att jag hade flyttat dit. Känner mig lite frustrerad i min standup just nu, känns som jag står och trampar lite, men det är bara att kämpa på. Jag har trots allt fått möjlighet att göra många roliga firmajobb och klubbgig både i Skåne och utanför. Extra roligt i vår var den dokumentären om mig som gjordes när jag var på Norra Brunn i höstas, jag fick DVD:n ganska nyligen. En kort och välgjord dokumentär bakom scen och inför framträdandet. Får se om den sänds nån gång...

Men det som varit allra roligast på hela våren är Gatan Bar. "Standup på Gatan" har varit grymt skönt, mycket publik, härlig publik och många härliga komiker. Det har blivit som en liten komiker-familj med gamla och nya medlemmar, det är verkligen gemenskap på hög nivå! Allt från debutanter till etablerade komiker på en och samma kväll! Jag och Kristoffer "Kringlan" Svensson har skött om alltihop och nu när säsongen är över inser man ännu mer vilken funktion vår klubb har fyllt. Vi har fått massa beröm och det känns fantastiskt kul att ha varit med att starta en så uppskattad scen. Sist jag startade en klubb från scratch var Basilika i Lund, det var mest bara en massa jobb och inte speciellt inspirerande heller. Och ändå höll jag på där i typ två år (är det möjligt??). Om jag får råda så blir "Standup på Gatan" mer långvarigt än så. :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

Tyvärr fick du inte råda...