2007-05-24

Prostitution

Ikväll skulle det lanseras en ny bil. Ett stort jippo i en gigantisk bilhall. Där skulle jag göra standup! Inför drygt hundra stående personer i en lokal som lätt hade kunnat hysa en mindre cirkus med publik och fortfarande känts en smula ödslig...
Jag gjorde det jag skulle. Det funkade. Men det gav ingen kick, ingen extra inspiration, inget extra av nåt, bara 20 minuter som humorhora. Jag gick därifrån tom i själen, sådär tom som man bara känner sig när man horat för pengar utan att ha haft speciellt roligt själv. Fast en sak var i och för sig lite skoj. Jag fick det mest udda gageerbjudandet någonsin utöver ordinarie gage: "Köp en bil här så bekostar vi ditt körkort!" De kommer att gå i konkurs...
I helgen ska jag ha roligt! Då ska jag uppträda på Comedy Zone på Limhamn, en humorfestival med kristna förtecken. Ingen prostitution med andra ord. Ska göra några helt nyskrivna (men framförallt orepade sketcher) tillsammans med Ullrika Bååth. Och lite standup. Men framför allt ska jag ha roligt. För mer information om Comedy Zone gå in på http://comedyzone.se/ . Välkomna dit!

Inga kommentarer: