2007-07-21

Heltidskomiker

Jag har jobbat som komiker i sex år. Från början var jag visserligen tvungen att extraknäcka inom Malmö Stad kl 07.30-16.00 måndag till fredag, men sen några år tillbaka har jag försörjt mig i alla fall minst halvtid på min komik. Resten av tiden har jag spenderat på ett dagcenter för autistiska, och även om jag känt mig som hemma där så har komikeryrket känts mer intressant. Och om ett par veckor är det dags! Fredagen den 3 augusti går jag på sex månaders tjänstledighet från mitt deltidsjobb bland autisterna. Det är på vinst och förlust men hey, vågar man inget så blir det inget heller! :-)

Vi får se hur det blir efter tjänstledigheten, om jag går tillbaka i januari eller inte. Förra hösten hade jag lätt kunnat leva på min standup på heltid, men våren kan vara knepigare eftersom det är mer lågsäsong. Men i höst blir det standup på heltid i alla fall!

Inga kommentarer: