2007-07-04

På besök 4/7

Var på "På besök" ikväll och skulle köra lite. Det var första gången jag kom till en klubb och snällt fick stå utanför klubben hela första akten. Det var helt enkelt så tokfullt i lokalen så det var mer eller mindre omöjligt att ta sig in plus att det var väldigt varmt och ont om syre. Liten lokal, många comedy-törstande människor. Men visst, det är så det ska vara. Trångt, intimt och svettigt!

Jag skrev lite nytt idag, speciellt ett skämt jag blev väldigt nöjd med som jag tänkte köra ikväll. Sen körde jag lite av det nya jag testade igår också, blandat med gammalt. Det gick väldigt bra, det funkade som förväntat även om jag lyckades glömma det där skämtet jag skrev idag... Men så är det alltid, man glömmer nåt. Det får jag ta nästa gång istället!
Ska ta mig i kragen och skriva lite nytt nu framöver, och även bearbeta gammalt material. Jag har en väl inarbetad ovana att skriva korta skämt och sätta punkt väldigt snabbt istället för att försöka bygga ut dem och producera lite längre rutiner. Jag kallades för "Short-story Lady" när jag gick på Dramatiska Institutet 2003. Får se om jag kan bygga ut mina short stories!

Inga kommentarer: