2007-07-27

Söderhamnsgiget

Jag fick ihop mina 40 minuter till slut... Och det gick ganska lätt också, jag hade nämligen glömt rätt mycket material när jag körde i Helsingborg, så det löste sig av sig själv. :-)

Men detta 40-minutersgig i Söderhamn var väldigt spännande, på mer än ett sätt. Det var jag och Mats, vi skulle köra på en innegård till en krog. Bra ljud och ljus. Men ingen där visste att det skulle bli standup! När klockan var 22.20 hade vi ca nio personer på plats, varav tre engelskspråkiga och två norrmän... Oh yeah... Jag försökte vara lite inkastare och fick in tre personer. Sen satte vi igång 22.30 och gjorde det bästa av det. Men det droppade in lite folk efterhand. Mats startade upp kvällen snyggt och gjorde ett kanonbra jobb, sen körde jag igång. Jag trodde att jag skulle köra kanske 20 minuter med de förutsättningarna som var, men det blev 40 minuter! Jag freebasade väldigt mycket och hade enormt roligt på scen. Ett av de roligaste gigen på länge faktiskt! Jag hade hugg direkt och höll dem i ett järngrepp tills jag avslutade. Och än en gång så får man påminna sig själv att även om förutsättningarna suger så kan det bli en riktigt bra show...

Sen var det i och för sig lite smolk i glädjebägaren när vi skulle checka ut från hotellet. Maten vi åt kvällen innan (på arrangörens krog) var tydligen inte gratis, vi fick punga ut typ 400 spänn för käket vi trodde vi FICK kvällen innan. Så kan man också behandla artister som rest typ 85 mil...

Inga kommentarer: