2007-07-26

Okej...

Gjorde ett riktigt bra gig på The Tivoli i Helsingborg ikväll. Nästan 20 minuter och jag hade dem ordentligt hela vägen. Satte ett skämt jag inte ens formulerat klart, än mindre tänkte köra, plötsligt hoppar det bara ut ur munnen och är klart. Fick riktigt bra betalt på det! Sånt är fantastiskt roligt. Bara jag kommer ihåg vad jag sa...

Så, det var ett kanonkul gig! Men det finns ett litet problem. Jag körde drygt 10 minuter med material jag räknat på ska ta ca 20 minuter. Fick lägga på en hel del extra material för att nå upp till mina 20. Imorgon ska jag göra ett 40-minutersgig, och jag hade räknat med den första tidskalkylen. Så, innan mitt tåg går imorgon bitti vid 9-tiden ska jag har skrapat fram ca 10 minuter till ur mina gömmor, sätta in det på lämpliga ställen och sen komma ihåg det... Det är väl inga problem. Men jag hade ju gärna kunnat tänka mig att sova nån timme i natt också.

Inga kommentarer: