2007-07-17

Prestigelös

Vikarierade för Lena som konferencier på Ribban ikväll, det var skoj. Jag hade ett mål med kvällen, och det var att prata mer publiken än jag brukar. Ibland är jag lite rädd för tystnaden, och bara matar skämt istället för att lyssna in publiken. Ikväll, som konferencier, tänkte jag ta tillfället i akt och improvisera lite mer än jag brukar. Jag var mer avslappnad än jag brukar, helt prestigelös. Det är sällan jag känner så! Så i början pratade jag en del med publiken och fick lite av en aha-upplevelse. Det skrattades även åt mina grejer utanför manus. Visst, det kanske inte är så märkvärdigt, men jag som är grymt manusbunden lyckades ändå ta några små steg utanför den välkända stigen och det var kul! Men det krävs att jag vågar vara prestigelös. Att jag vågar snubbla istället för att vara hårt regisserad. Lärde mig nåt ikväll. Att jag ska göra om det!

Det var en bra kväll, Simon Svensson startade med sin ilska över bland andra pollenallergiker, Eric Löwenthal var strålande med en hel del nytt material. Sen i andra akten briljerade Niklas Andersson innan Ann Westin toppade kvällen. Ann gick hårt ut, drog ner tempot lite i mitten och avslutade med rejält tempo. Sammanfattningsvis? Ännu en kanonkväll på Ribersborgs kallbadhus!

Inga kommentarer: