2008-06-13

Härligt!

I höstas hade jag jobbat i över tre år som halvtidskomiker, då beslutade jag mig för att ta tjänstledigt från 1 augusti. Under tjänstledigheten flöt allt på så bra med firman så jag sa helt enkelt upp mig från mitt dagjobb. Hösten och våren har gått bra, men sommaren är ju lite av en död period för standup, i alla fall till firmagig sett. Och det är ju mest där som pengarna ligger, så jag kände mig väl lite orolig för hur sommaren skulle utlöpa rent ekonomiskt när firman var enda inkomstkällan.

Men nu när jag räknat på det i vår och sommar så är min ekonomi faktiskt i hamn för flera månader framåt. Så otroligt skönt!! Inte för att den budgeten rymmer några resor till Bahamas direkt, men ändå. Det känns fantastiskt att drömmen jag haft i flera år är sann sedan snart ett år tillbaka. Heltidskomiker. Vilken härlig känsla. Tack Gud!

Andra bloggar om: , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: