2008-06-05

Studentgig

Gjorde ett privatgig på en liten studentfest igår tillsammans med Mats. Det var ute på ett koloniområde, i en trädgård. Men kvällen led och det blev kallare, så alla började frysa i sina lätta sommarkläder. Till slut så tog de in hela festen (ca 20 pers) i ett rum i kolonistugan av storleken högst 10 m². Trångt? Jo tack... Men det är ju precis så man vill ha det! Även om det är lite underligt att uppträda inne i nåns typ vardagsrum... Jag startade med att uppmärksamma studentskan och hennes bravader, sen påade jag Mats. Det gick bra, publiken var med på noterna ganska omgående. Jag gick på efter honom och fick bra utdelning. Det var flera grejer som jag för stunden kunde bygga ut lite och sånt är extra kul. Här och nu-känslan blir extra stor för mig vid såna tillfällen vilket säkert påverkar publiken också även om de aldrig hört skämten innan. Det var jättekul!

Och imorgon bär det av till Åland.

Andra bloggar om: , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: